Begraafplaats Zuiderhof ligt aan de Hoorneboegse heide welke deel uitmaakt van het Goois natuurreservaat.

Het aanzicht van begraafplaats Zuiderhof is groots opgezet met een plein, omgeven door een zes meter hoge zuilengalerij en versiert met een fontein. Willem Marinus Dudok (1884–1974) heeft deze begraafplaats ontworpen en wordt beschouwd als een van de grootste architecten van Nederland. Het typerende lijnenspel vindt u naast Zuiderhof ook terug op de Noorderbegraafplaats. De aula van begraafplaats Zuiderhof geeft ruimte aan 150 mensen die door de grote hoge ramen uitzicht biedt aan de prachtige groene kern. Achter de heesters en verschillende boomsoorten staan aan weerszijden van dit middelpunt, graven die door de natuurlijke afbakening zorgen voor een intieme sfeer. Buiten verschillende velden voor graven beschikt Zuiderhof over een intieme urnentuin met moerbeibomen, omringd door beukenhagen en lavendelstruiken. De urnentuin is gecombineerd met columbaria (urnenmuren). In deze columbaria bevinden zich nissen waarin een urn geplaatst of bijgezet kan worden. Aangrenzend bevindt zich een urnenbos en een strooiveld. Het kan zomaar zijn dat u op Zuiderhof dieren tegenkomt die hier in vrijheid leven zoals hazen, eekhoorns, diverse vogelsoorten en soms zelfs een vos.

Uitvaartstichting Hilversum, meer dan afscheid alleen.