Bosdrift is een groene begraafplaats die een zeer rustige sfeer met zich meebrengt. Bij binnenkomst door de monumentale toegangshekken die aan weerszijden van de ingang staan, loopt u langs paden waaraan de graven liggen. Het aanzicht van deze begraafplaats is stijlvol en eenmaal op de begraafplaats voelt u de intieme sfeer van deze plek. De natuurlijke uitstraling wordt gevormd door bloeiende heesters, grote loof- en groenblijvende bomen. De begraafplaats is zo ingedeeld dat de stukken grond in de vorm van druppels liggen. Met het oog op natuurlijke rijkdom wordt de begroeiing in dit prachtige stuk natuur gelaten zoals het is. De monumenten van Belgisch hardsteen staan tussen lelietjes-van-dalen en worden overgroeid door korstmos.

Oorlogsgraven

Zowel op de begraafplaats Bosdrift als op de Noorderbegraafplaats zijn historische oorlogsgraven te vinden.

Natuurbegraafplekken

Op de algemene begraafplaats Bosdrift is een deel van de begraafplaats, de bosstrook, ingericht als natuurbegraafplek. U kunt hier een natuurbegraafplek reserveren. Een natuurbegraafplek is eeuwigdurend en hiermee wordt een voor Hilversum en omgeving totaal nieuwe vorm van dienstverlening aangeboden.

Ook is het mogelijk om vanaf 2021 om een 24-uurs opbaarkamer te huren, waarbij ook de mogelijkheid bestaat om een begeleide condoleance in één van de oorspronkelijke ‘wachtkamers’ aan te bieden. Huisregels Natuurbegraven Bosdrift USH

Uitvaartstichting Hilversum, meer dan afscheid alleen.