Beeld en Geluid

Online de uitvaart bijwonen via live stream

In onze aula op Zuiderhof is het mogelijk om met hoogwaardige camera’s een opname te maken. Het is ook mogelijk om de plechtigheid live via internet (live stream) bij te wonen. Tijdens de corona-crisis wordt er vaak gebruik gemaakt van deze optie omdat wij het maximum van 30 aanwezigen helaas nog moeten hanteren. Op deze manier kunnen nabestaanden toch het afscheid volgen. Voor de crisis gebeurde dit ook voor nabestaanden uit het buitenland of voor bewoners van een verzorg- of verpleeghuis die fysiek niet in staat zijn om naar de uitvaart te komen. En ook na de crisis kunnen wij u deze wijze van ‘uitvaart op afstand’ blijven aanbieden.

In verband met privacywetgeving maken wij geen opname zonder uw toestemming! Indien u een opname wenst, is het daarom belangrijk dat u op het opdrachtformulier aangeeft dat u geen bezwaar heeft tegen het maken van een opname. Dit verplicht u tot niets. Ook is het invullen van uw e-mailadres van belang, omdat u via uw e-mailadres een persoonlijke en unieke toegangscode ontvangt waarmee u de beelden kunt bekijken. Vanzelfsprekend kunt u bij ons ook de opname op usb bestellen.

Muziek en beeldmateriaal

Tijdens de plechtigheid speelt muziek vaak een prominente rol. Het luisteren naar muziek is op alle locaties van de Uitvaartstichting Hilversum mogelijk, m.u.v. de Bosdrift. Dit is bij deze laatste wel mogelijk vanaf half 2021. Wij accepteren originele (niet beveiligde) cd’s, zelf gebrande cd’s of muziekbestanden op een usb-stick. U kunt uw muziekbestanden aanleveren in de volgende formaten: WAV, MP3 of M4A.

In de aula van Zuiderhof en in De Einder bestaat de mogelijkheid om beeldmateriaal te tonen. U kunt een mapje met genummerde (JPEG) foto’s (van 1 t/m 999) aanleveren op een usb-stick of verzenden aan info@uitvaartstichtinghilversum.nl

Om u optimaal van dienst te kunnen zijn, is het belangrijk dat muziek en/of beeldmateriaal uiterlijk om 12.00 uur de dag voor de plechtigheid aangeleverd is bij de Uitvaartstichting in Hilversum. Voor een plechtigheid op maandag is dit uiterlijk de vrijdag ervoor om 12.00 uur.
Het aanleveren van cd’s/dvd’s/usb-sticks of het testen tot uiterlijk 24 uur voor de plechtigheid. U kunt hiervoor een afspraak maken met onze administratie via telefoonnummer 035 – 6210960. Het is helaas niet mogelijk om een link via YouTube aan te leveren of af te spelen in de aula.

Wij verwijzen u voor meer specifieke informatie naar onze aanleverinstructies, te vinden onder deze link Formulieren.

Muziek

“Welke muziek had vader mooi gevonden?” Als nabestaande verkeer je in een soort achtbaan waar je ontzettend veel moet regelen op korte termijn. Muziek uitzoeken kan moeilijk zijn. Bijna alle uitvaarten en crematies krijgen een persoonlijke invulling doordat de nabestaanden de overledene herdenken met zijn of haar favoriete muziek. De tijden van Mieke Telkamp’s ‘Waarheen, waarvoor’, zijn al redelijk passé en de keuze is enorm. U kunt online veel muziekboeken vinden die u kunnen helpen bij uw keuze.

Uitvaartmuziek top 10:

1. Ave Maria – diverse uitvoeringen
  2. Time to say goodbye – Andrea Bocelli & Sarah Brightman
  3. Mag ik dan bij jou – Claudia de Breij
  4. ’n Trein naar niemandsland – Frans Bauer
  5. Afscheid nemen bestaat niet – Marco Borsato
  6. En de vogels zongen – diverse uitvoeringen
  7. Hallelujah – diverse uitvoeringen
  8. We’ll meet again – Vera Lynn
  9. The Rose – André Rieu
  10. My Way – Frank Sinatra

Beeld

Tijdens een uitvaartceremonie valt er van alles te zien, te horen, te denken en te voelen. Al die dingen zijn de aandacht van de mensen waard. In de week voor de uitvaart moet je over zoveel dingen beslissen dat het waarschijnlijk het makkelijkste is om alle leuke foto’s in een diavoorstelling te plaatsen en die tijdens de ceremonie doorlopend te tonen. Een levensoverzicht in beelden van de overledene kan heel waardevol en ontroerend zijn. Denk dus bij elke foto na wat deze foto over de overledene vertelt en of dat niet al verteld is. Wees kritisch en beperk het aantal foto’s.

Regie aula Zuiderhof

Regiekamer Zuiderhof

Uitvaartstichting Hilversum, meer dan afscheid alleen.