Beeld en Geluid

Online een uitvaart bijwonen via livestream
Het is in de aula van Zuiderhof en op de Bosdrift mogelijk om de plechtigheid live via internet (livestream) bij te wonen. Wij bieden deze dienst kosteloos aan zodat belangstellenden die niet aanwezig kunnen zijn, wel mee kunnen kijken.

In onze aula’s van Begraafplaats Zuiderhof en op de Bosdrift zijn hoogwaardige camera’s geplaatst waarmee we opnames van uitstekende kwaliteit kunnen maken. U kunt hiervan een opname krijgen op USB stick. De kosten hiervoor zijn € 67,00
NB: In verband met privacywetgeving maken wij geen opname zonder uw toestemming!
Op de Noorderbegraafplaats kan er alleen een geluidsopname worden gemaakt. De kosten zijn € 34,00

Muziek en beeldmateriaal
Tijdens de plechtigheid speelt muziek vaak een prominente rol. Het luisteren naar muziek is op alle locaties van de Uitvaartstichting Hilversum mogelijk.

Wij beschikken over een muziekboek daarin staat heel veel muziek. Helaas is deze niet openbaar maar lever gerust een lijst met gewenste nummers (titel en uitvoerende) aan.
Om u optimaal van dienst te kunnen zijn, is het belangrijk dat muziek en/of beeldmateriaal uiterlijk om 12.00 uur de dag voor de plechtigheid aan te leveren Bij een plechtigheid op een maandag is dit uiterlijk de vrijdag ervoor om 12.00 uur. Het aanleveren van cd’s/usb-sticks of het testen tot uiterlijk 24 uur voor de plechtigheid.

In de aula van Zuiderhof, Noorderbegraafplaats en in De Einder bestaat de mogelijkheid om beeldmateriaal te tonen. U kunt een mapje met genummerde (JPEG) foto’s (van 01 t/m 999) aanleveren op een usb-stick of verzenden per bijv. Wetransfer aan info@uitvaartstichtinghilversum.nl

Wij verwijzen u voor meer specifieke informatie naar onze aanleverinstructies, hier te vinden.

Muziek

“Welke muziek had vader mooi gevonden?” Als nabestaande verkeer je in een soort achtbaan waar je ontzettend veel moet regelen op korte termijn. Muziek uitzoeken kan moeilijk zijn. Bijna alle uitvaarten en crematies krijgen een persoonlijke invulling doordat de nabestaanden de overledene herdenken met zijn of haar favoriete muziek. De tijden van Mieke Telkamp’s ‘Waarheen, waarvoor’, zijn al redelijk passé en de keuze is enorm. U kunt online veel muziekboeken vinden die u kunnen helpen bij uw keuze.

Uitvaartmuziek top 10:

1. Ave Maria – diverse uitvoeringen
  2. Time to say goodbye – Andrea Bocelli & Sarah Brightman
  3. Mag ik dan bij jou – Claudia de Breij
  4. ’n Trein naar niemandsland – Frans Bauer
  5. Afscheid nemen bestaat niet – Marco Borsato
  6. En de vogels zongen – diverse uitvoeringen
  7. Hallelujah – diverse uitvoeringen
  8. We’ll meet again – Vera Lynn
  9. The Rose – André Rieu
  10. My Way – Frank Sinatra

Beeld

Tijdens een uitvaartceremonie valt er van alles te zien, te horen, te denken en te voelen. Al die dingen zijn de aandacht van de mensen waard. In de week voor de uitvaart moet je over zoveel dingen beslissen dat het waarschijnlijk het makkelijkste is om alle leuke foto’s in een diavoorstelling te plaatsen en die tijdens de ceremonie doorlopend te tonen. Een levensoverzicht in beelden van de overledene kan heel waardevol en ontroerend zijn. Denk dus bij elke foto na wat deze foto over de overledene vertelt en of dat niet al verteld is. Wees kritisch en beperk het aantal foto’s.

Regie aula Zuiderhof

Regiekamer Zuiderhof

Uitvaartstichting Hilversum, meer dan afscheid alleen.