Begraafplaats Bosdrift

Begraafplaats Bosdrift, ontworpen door landschapsarchitect Leonard Springer, is centraal gelegen in Hilversum. Binnen de Uitvaartstichting Hilversum heeft de Bosdrift een eigen unieke uitstraling: een groene begraafplaats die een zeer rustige sfeer met zich meebrengt. Bij binnenkomst door de monumentale toegangshekken die aan weerszijden van de ingang staan, loopt u langs paden waaraan de graven liggen.

Het aanzicht van deze begraafplaats is stijlvol en eenmaal op de begraafplaats voelt u de intieme sfeer van deze plek. De begraafplaats is zo ingedeeld dat de stukken grond in de vorm van druppels liggen. Met het oog op natuurlijke rijkdom wordt de begroeiing in dit prachtige stuk natuur gelaten zoals het is. De monumenten van Belgisch hardsteen staan tussen lelietjes-van-dalen en worden overgroeid door korstmos.

Jarenlang was deze begraafplaats ‘verstild’, wat extra bijdraagt aan de sereniteit van de locatie die nog steeds voelbaar is. Op dit moment wordt de begraafplaats stap voor stap weer in gebruik genomen. Sinds 2020 is het weer mogelijk om hier te begraven, in een regulier particulier graf. Ook biedt de Bosdrift plaats aan de enige Natuurbegraafplaats in Hilversum.

Vanaf november 2021 is ook het monumentale pand aan de Bosdrift (ontworpen door P. Andriessen) gerenoveerd en weer open voor gebruik. In het pand is een aula voor afscheidsplechtigheden gerealiseerd, een 24-uurs familiekamer, een dagelijks geopend Huiskamer van Springer (deze is tevens als afscheidslocatie te gebruiken, dagelijks na 16 uur) en het hoofdkantoor van de Uitvaartstichting Hilversum. Lees meer over de renovatie van de Aula van de Bosdrift op onze speciale pagina.

Zowel op de begraafplaats Bosdrift als op de Noorderbegraafplaats zijn historische oorlogsgraven te vinden.

Heeft u interesse in een (natuur)graf op Begraafplaats Bosdrift? Voor nu of alvast voor later? We leiden u graag rond. Ook zijn er regelmatig algemene rondleidingen, houdt u daarvoor onze evenementenpagina & nieuwspagina in de gaten.

Wij bieden u een plek om troost te zoeken en in uw eigen tempo te kunnen rouwen.

Uitvaartstichting Hilversum, meer dan afscheid alleen.