Mijn naam is Anita van Loon en ik ben sinds 2019 in Hilversum de directeur bestuurder zijn van onze Uitvaartstichting Hilversum. Een baan waar ik trots op ben. Trots omdat ik mag werken met een geweldige groep mensen. In loondienst en als vrijwilliger betrokken bij ons werk. En bij al deze mensen voel ik de liefde voor hun werkzaamheden, voel ik dat ze bij ons zijn, omdat zij ook van onze begraafplaatsen zijn gaan houden, net zoals ik dat doe. En die liefde voor het vak en de medemens voelen families hopelijk ook.
Vanuit het hart
En hoe geweldig is het als je een team mensen mag aansturen, die vanuit het hart betrokken zijn bij alles wat ze hier iedere dag doen. Mooi ook vind ik de diversiteit aan mensen, de jongste is 18 jaar, en de oudste misschien wel al een eindje in de 70. Samen maken wij het verschil. Bekend staan we om onze persoonlijke begeleiding bij alles wat we doen voor en met u. Of u nu een nieuw graf of een natuurgraf uitzoekt, of de as van uw dierbare komt ophalen, of een vraag stelt aan een van onze vrijwilligers, wij willen u graag helpen, iedere dag weer.
Kernwaarden
Onze kernwaarden zijn ‘aandacht, tijd, ruimte en betrokkenheid’. Ook een begrip als duurzaamheid, en zorgvuldige keuzes maken als er iets moet gebeuren of moet worden aangeschaft, hoort bij ons. Natuurbegraafplaatsen, de Living Loop Cocoon als om humaan ook prachtige biologisch afbreekbare urnen in onze urnenwinkel.
Flora en fauna
Werken in een prachtige natuurlijke omgeving voelt als een rijkdom. Mooie grote bomen, prachtige bloemen, bomenweides, natuurbegraafplaatsen, er is veel leven op onze begraafplaatsen. Vogels, dieren, ook mollen, vosjes, hazen, eekhoorns en prachtige vlinders. Ik hou van onze onder architectuur ontworpen begraafplaatsen met al die prachtige gebouwen erop. De charme van het verhaal is voelbaar bij ons.
Omzien naar elkaar
Ook in mijn vrije tijd, hou ik van de natuur. Ik ben getrouwd met Annemarie en woon in een landelijke omgeving, in het prachtige klein dorp Nieuw-Vossemeer. Waar we omzien naar elkaar, elkaar helpen en bijstaan op diverse momenten. In dit dorp heb ik verschillende rollen, ben ik een beetje actief in de politiek, heb ik de wijnclub van Nieuw-Vossemeer opgericht. Ook ben ik mantelzorger voor mijn zieke vriendin en werk ik graag in onze mooie tuin.
Troosthond Teun
Annemarie en ik wonen in een Rijksmonument, een oude Rooms Katholieke Pastorie uit 1795 en de begraafplaats ligt achter onze tuin, en vanuit de tuin zie ik de grote RK-kerk. Ik hou van wandelen in de polder en langs het strand, deze stilte hoort zo bij mij. Teun, hier in Hilversum bekend als de ‘troosthond’ van de Bosdrift, loopt daar in Brabant graag met mij mee langs het water.
Nog meer begraafplaatsen
Ik hoop nog een aantal jaren hier in Hilversum actief te mogen zijn in mijn huidige rol. Ik kan mij verheugen op de uitbreiding met de begraafplaatsen van Wijdemeren, en wil het woonhuis op de Noorderbegraafplaats toevoegen aan onze locatie daar. Hierin wil ik een permanente Huiskamer van Dudok realiseren.
Toekomst
Mijn ambitie is dat er een gedegen fundament ligt voor onze Uitvaartstichting voor de toekomst. Zodanig dat wij als sociaal maatschappelijke dienstverlener, een prachtige werkgever zijn voor onze mensen. Dat onze Huiskamers een veilige plek zijn, waar je mag komen als je verdrietig bent, of alleen, maar ook waar je gelijkgestemden ontmoet. Waar muziek, theater, een lezing je helpt bij het verwerken van jouw verdriet. Waarbij rouw een onderdeel mag zijn van het leven. Er staat geen tijd voor rouw en wij zijn er voor jou. Je bent welkom bij ons 365 dagen per jaar. Wij zijn 365 dagen per jaar bereikbaar en aanwezig. Iets om trots op te mogen zijn toch?

oordeel niet, verwonder je slechts