Evenementen

Naast afscheidsplechtigheden, organiseren we ook graag andere evenementen op onze mooie locaties. Momenten waarbij mensen even stil kunnen staan bij iemand die ze hebben verloren. Of momenten om even te verdwijnen in de mooie omgeving of sfeervolle muziek.

Op deze pagina publiceren we alle evenementen die we organiseren, dus hou het in de gaten en zet het in de agenda! Als er meer informatie beschikbaar is of komt, zal dat ook gecommuniceerd worden.

17 april van 16:30-18:00 uur: Informatie inloop ‘Omgaan met Sterven’ maandelijks in de Huiskamer van Springer. Naast het delen van informatie over het omgaan met sterven, verlies en rouw door Mety Zantingh
(Coach Rouw en Verlies) en Noor van Zalingen (Palliatief Coach) is er ruimte voor het stellen van vragen. Vooral is er ruimte voor het onderling contact en de herkenning in elkaars ervaringen

Onze troostdichter Robert Grijsen komt een aantal keer dit keer in de Huiskamer voor uw op maat gemaakte gedicht. Data: 21 juni, 6 september, 12 november 2024 van 13.00 tot 16.00 uur.
Het maakproces kan ook zeer kort zijn: in een rustig hoekje van onze Huiskamer van Springer luistert Robert naar de verhalen van de mensen aldaar, elk verhaal wordt door hem binnen twintig minuten omgezet in een persoonlijk gedicht, dat men dan mee naar huis mag nemen. Omdat je verdriet hebt, het gemis voelt, alleen bent.

Elke derde dinsdag van de maand zijn er lotgenoten van Stichting OOK (Ouders Overleden Kind) aanwezig in onze Huiskamer van Springer van 16:00 tot 18:00 uur voor een gesprek of een korte wandeling. Ook zonder lidmaatschap ben je van harte welkom. Zie ook https://www.oudersoverledenkind.nl/agenda/rouwcafe-hilversum-maandelijks-okt/

Dagelijks kunt u ook tussen 10 en 16 uur binnenlopen in de Huiskamer van Springer aan de Bosdrift, voor een kopje koffie of thee, een luisterend oor, of juist wat stilte.

Wilt u op de hoogte blijven van onze andere evenementen, volg dan deze website of bekijk social media. Wij zijn actief op Facebook, Instagram en LinkedIn.

Uitvaartstichting Hilversum, meer dan afscheid alleen