Aula Noorderbegraafplaats

De aula op de Noorderbegraafplaats (sinds 1991 een Rijksmonument) staat als een soort fysieke scheiding tussen de begraafplaats en de ‘bewoonde wereld’. Binnen zijn alleen ramen aan de zijde van de begraafplaats, zodat men tijdens het afscheid nemen geen ‘ruis’ ervaart.

De aula biedt ruimte voor afscheidsplechtigheden tot maximaal 65 personen. Door de hoge grote ramen kijkt men uit over de Noorderbegraafplaats. Vanuit de aula kunnen nabestaanden de overledene begeleiden naar de laatste rustplaats en eventueel ook daar terugkeren om gezamenlijk herinneringen op te halen aan de overledene.

Heeft u vragen? Of wilt u weten of en wanneer Aula Noorderbegraafplaats beschikbaar is? We staan u graag te woord.