Ontvangstruimte De Einder

Begraafplaats Zuiderhof en Crematorium Hilversum beschikken over een prachtige ontvangstruimte ‘De Einder’ die voor verschillende doeleinden kan worden gebruikt. Deze voormalige dienstwoning van de begraafplaats is in 2016 gelijktijdig met het nieuwe crematorium in Hilversum verbouwd.

De Einder biedt ruimte voor een intiem en vaak ook informeel afscheid, voor ca. 40 personen. Over de gehele lengte zijn grote ramen geplaatst, waardoor men tijdens een dienst kan uitkijken over de Hoorneboegse heide van het Gooise natuurreservaat. De Einder beschikt over beeld & geluid en catering.

Mogelijke opstellingen in De Einder zijn:

• Overledene voor de grote ramen, stoelen in cirkels eromheen
  • Overledene voor de grote ramen, tafels en stoelen in café-opstelling in de ruimte geplaatst
  • Overledene onder het videoscherm voor diensten met beeldpresentaties, stoelen in ‘kerk-opstelling’

Ook wordt De Einder als koffiekamer gebruikt na een afscheidsplechtigheid in de grote aula van de Zuiderhof (ca. 80 personen).

Verder biedt De Einder ook de mogelijkheid om overledenen te verzorgen (al dan niet met de familie aanwezig), voor rouwbezoeken of een condoleance.

De ruimte kan ook gehuurd worden voor afscheidsbijeenkomsten en vergaderingen.

Heeft u vragen? Of wilt u weten of/wanneer Ontvangstruimte De Einder beschikbaar is? We staan u graag te woord.