Aula Zuiderhof

Midden op het terrein van de Zuiderhof, gelegen tussen de Begraafplaats Zuiderhof en het Crematorium Hilversum, staat Aula Zuiderhof. Dit gebouw is ontworpen door de architect Dudok. Het gehele terrein van de Zuiderhof is in 2016 aangemerkt als Rijksmonument. Zeer kenmerkend is het grote plein met vijver voor de aula, omringd door een zuilengalerij met vierkante ramen. De aula zelf is ruim, maar voelt door het contact met de natuur en de lichtinval warm aan. Aan de voorzijde is een ontvangstruimte, en ruimte voor catering. Livestream-faciliteiten en de modernste technieken op het gebied van Beeld & Geluid zijn hier aanwezig.

De aula biedt ruimte voor afscheidsplechtigheden tot maximaal 110 personen. Door de hoge grote ramen kijkt men uit over de prachtige groene kern van Begraafplaats Zuiderhof. Vanuit de aula kunnen nabestaanden de overledene begeleiden naar de laatste rustplaats op Begraafplaats Zuiderhof of het crematorium. In wintertijd, als het vroeg donker wordt, worden ook lantaarns met kaarsen langs het pad geplaatst.

De aula wordt ook gebruikt voor catering na een afscheidsplechtigheid met grote groepen. Ook wordt in Coronatijd de aula vaker gebruikt voor de catering na een afscheidsplechtigheid, omdat deze meer ruimte biedt om gepaste afstand te houden.

Klik hier voor een een 360 graden foto van de aula.
Heeft u vragen? Of wilt u weten of en wanneer Aula Zuiderhof beschikbaar is? We staan u graag te woord.

Uitvaartstichting Hilversum, meer dan afscheid alleen.