Springer, tuin- en landschapsarchitect van begraafplaats Bosdrift

De Nieuwe Algemene Begraafplaats aan de Bosdrift is ontworpen in 1889 en een jaar later aangelegd door tuin- en landschapsarchitect Leonard Anthony Springer.

Leonard Anthony Springer, 24 januari 1855 – 28 september 1940

Het was Springers eerste opdracht voor een begraafplaats. Hij koos voor de in die tijd kenmerkende Engelse landschapsstijl volgens de romantische benadering in combinatie met een formele aanleg bij de entree. De begraafplaats had slechts een beperkt aantal graven en was eigenlijk meer een park dan begraafplaats. Een losse gevarieerde beplanting van bomen en heesters was kenmerkend voor de stijl van Springer. Karakteristiek zijn de bijzondere, door beplanting omzoomde graven op de splitsingen van de paden. In een daarvan zijn de ouders van L.A. Springer begraven.

De begraafplaats aula is gebouwd in 1889 en is in samenhang met het ontwerp voor de begraafplaats van L.A. Springer door de gemeentearchitect P. Andriessen in eclectische bouwtrant ontworpen. In 1964 werd de begraafplaats gesloten, maar sinds 2005 is zij weer in gebruik.

Op de begraafplaats liggen o.a. begraven:

Uitvaartstichting Hilversum, meer dan afscheid alleen.