Welkom bij de Uitvaartstichting

Waar mee kunnen wij u van dienst zijn

Welkom uitvaartondernemer

Een nabestaande overweegt de uitvaart van zijn of haar dierbare te laten plaatsvinden bij Uitvaartstichting Hilversum. Voor een crematie kunt u terecht bij onze locatie Zuiderhof. Naast een begraafplaats vindt u hier het crematorium en De Einder. In de Einder kunt u terecht voor condoleances of een kleine plechtigheid. Het uitzicht vanuit De Einder op de Hoorneboegse heide is voor veel mensen onvergetelijk.

Voor u als ondernemer goed om te weten dat wij ivm de coronacrisis De Einder hebben ingericht volgens de RIVM-regels. Op deze manier bewaren we afstand en kunnen we maximaal 30 personen voorzien van een plek. Meer uitleg: Inrichting De Einder per 1 juni 2020

In het crematorium zelf kan men aanwezig zijn bij de invoer van de overledene in de crematieoven of er voor kiezen vooraf afscheid te nemen. Als de nabestaanden graag een begrafenis willen dan kunt u de keuze bieden van onze drie begraafplaatsen te weten, Zuiderhof, de Noorderbegraafplaats en de Bosdrift. De liefhebbers van Dudok zullen graag naar Zuiderhof of de Noorderbegraafplaats komen.

Zowel op de Noorderbegraafplaats als op de Zuiderhof kan naast muziek ook gebruik gemaakt worden van een PowerPoint. In de aula van Zuiderhof kunnen we opnames maken van de uitvaart en bieden wij tevens de optie van het ‘live-streamen’ van de uitvaart voor hen die er niet fysiek bij aanwezig kunnen zijn.

De nabestaanden die de voorkeur hebben voor een prachtige, cultureel historische begraafplaats in het centrum van Hilversum zullen kiezen voor de Bosdrift. Het ontwerp van de begraafplaats Bosdrift is van tuinarchitect Leonard Springer (1855 – 1940). Het park met gebogen paden en veel bloeiende heesters is aangelegd in Engelse landschapsstijl met grote loof- en groenblijvende bomen. Het gebied rond het entreegebouw heeft evenwel een formele inrichting. Op de begraafplaats liggen ook oorlogsgraven. Het hekwerk en de aula werden ontworpen door gemeentearchitect P. Andriessen. De opening was op 15 oktober 1890, in 1912 volgde een uitbreiding. In 1962 werd door ruimtegebrek geen graven meer gedolven. Vanaf 2005 werd begraven weer mogelijk nadat een aantal grafrechten was verlopen. In 2016 werd de historische topgevel boven de entree gerenoveerd, hierbij werd de historische topgevel teruggebracht.

U leest op deze website alles over hun eigen karakters en kenmerken.

Onder de kop Algemene informatie vindt u alle zaken die belangrijk zijn om de uitvaart te organiseren. Mocht u vragen hebben of een bezichtiging willen dan is dat mogelijk. Neemt u gerust contact met ons op via 035-6210960.

Sinds 22 april j.l. bieden we i.v.m. de coronacrisis Drive-thru uitvaarten op Zuiderhof: Drive-thru uitvaart

Team Uitvaarten

Wij zijn er voor u.

Uitvaartstichting Hilversum, meer dan afscheid alleen