18 april (2e Paasdag): Inspiratie dag rondom het thema ‘Duurzaamheid’ op de begraafplaats Bosdrift te Hilversum.

Duurzaamheid in de uitvaart. Vanuit vele kanten komt de vraag naar milieuvriendelijke en duurzame materialen om hun dierbaren in te op te baren, te begraven, cremeren of de as in te bewaren.

Op deze dag van 10:30-16:00 uur zullen diverse bedrijven en particuliere initiatieven rondom duurzaamheid in de uitvaart aanwezig zijn om informatie te geven maar ook om te laten zien, wat er zoal speelt in deze tijd op dat gebied. Van biologisch afbreekbare urnen en kisten tot lijkwades, van natuurgraven tot biologische bloemen. Kortom, talloze mooie initiatieven, die een bijdrage leveren aan een duurzamer wereld.

Interessant voor zowel mensen werkzaam in de uitvaart maar ook voor iedereen die geïnteresseerd zijn in duurzaamheid en innovaties en initiatieven op dat gebied. Deze dag is vrij toegankelijk voor iedereen.

Op de Bosdrift zijn er sinds vorig jaar Natuurgraven gecreëerd waar nu al veel vraag naar is. Dit voldoet blijkbaar aan een groeiende behoefte aan duurzame producten waar we zeer trots op zijn. U kunt deze dag ook onze nieuwe bomen bekijken en ook de 70 nieuwe natuurgraven waarmee we op korte termijn gaan uitbreiden.

Bob Hendrix zal zijn Living Loop kist tonen, gemaakt van Mycelium, het ondergrondse netwerk van paddenstoelen en van binnen bekleed met mos. Hierdoor zal de kist in korte tijd oplossen.

Verder is er aandacht voor duurzame vervoersmiddelen zoals een loopkoets, vilten lijkwades en afbreekbare urnen. Ook zal de firma Waddenwood aanwezig zijn met urnen gemaakt van aangespoeld hout. Een oud grafmonument hergebruiken? Circle Stone laat de mogelijkheden graag aan u zien.
Deze dag is vrij toegankelijk en vindt plaats in en buiten rondom het gebouw, mits het weer het toelaat. Wij zorgen ook voor thee en koffie en wat lekkers en later in de middag is er livemuziek vanuit het Rouwcafé.