Bosdrift genomineerd voor de architectuurprijs

Voor de achtste keer worden de Hilversumse Architectuurprijzen uitgereikt. In deze editie gaat het om bouwwerken die in de jaren 2021 en 2022 zijn gebouwd (of ingrijpend gerestaureerd) en opgeleverd en daar valt dit keer ook de Bosdrift onder. Wij zijn ontzettend trots en blij en hopen dat we op uw stem kunnen rekenen!
Uit het artikel:
Een aula die ouderdom ademt in ere hersteld

Cornelis Springer ontwierp een bijzondere begraafplaats aan de Bosdrift. Met zijn slingerende paden en rijke beplantingen is de begraafplaats een park in de stad. Na jaren van leegstand en verval hebben de gemeente Hilversum en de Uitvaartstichting Hilversum het initiatief genomen om de aula bij de begraafplaats aan de Bosdrift in ere te herstellen. Met een aantal beperkte ingrepen is de structuur van het gebouw geschikt gemaakt voor de nieuwe functie. Architectenbureau STIEL heeft de poëtische architectonische kwaliteit van ouderdom ingezet bij de transformatie van het gebouw. Het bestaande, sleetse kleurenpalet is aangevuld met ’aanraakbare’ materialen als eiken, linnen, bronskleurig spiegelglas en staal.

Klik hier om te kunnen stemmen op de Bosdrift.