Vacature

Vacature Vrijwilliger Huiskamer van Springer

Uitvaartstichting Hilversum beheert de begraafplaatsen Bosdrift, Zuiderhof, de Noorderbegraafplaats en het Crematorium Hilversum en is onderverdeeld in drie teams: Team Uitvaarten, Team Groen en de Administratie. Met in totaal 21 medewerkers is de Uitvaartstichting een kleine, informele organisatie. Wij streven er naar om elke familie en uitvaartondernemer met aandacht en tijd van dienst te zijn. Servicegerichtheid, flexibiliteit en respect voor onze medemens staan zeer hoog bij ons in het vaandel.

Op onze prachtige begraafplaats Bosdrift is sinds de opening op 17 november 2021 de Huiskamer van Springer gevestigd. Een plek vol verbinding, een plek waar je elkaar kunt ontmoeten, een plek waar vrijwilligers 365 dagen per jaar van 10.00 tot 16.00 uur tijd en aandacht hebben voor hun medemens. Een plek waar mooie dingen gebeuren, soms een klein concertje is, op bijzondere feestdagen iets extra lekkers wordt klaargemaakt, maar vooral een plek vol liefde. Ben jij die mens die van mensen houdt? Die houdt van funerair cultureel erfgoed en de verhalen die hierbij horen. Hou je van bomen, bloemen en kun je goed luisteren?

Wil je samen met een groep van ca 30 andere vrijwilligers, het leven voor mensen die verlies kennen, wat mooier maken? Kun je stil zijn, en kun je tegen de stilte? Wil je je handen uit de mouwen steken? Hou je van het leven en ben je niet bang voor de dood. En de emoties die daarbij horen. Stuur dan je motivatiebrief naar info@uitvaartstichtinghilversum.nl

Het is een onbezoldigde functie.

Wat krijg je ervoor terug?
Mooie ontmoetingen, een prachtig team, je maakt onderdeel uit van de Uitvaartstichting Hilversum. In totaal, zowel de mensen in loondienst, als de vrijwilligers samen ongeveer 50 mensen. Jong en oud. We maken geen verschil. We vieren het leven. We hebben aandacht voor onze medemens en voor elkaar.

Je krijgt af en toe een prachtige workshop, door professionals verzorgd. Iedere maand een informele borrel. Een prachtig kerstfeest, af en toe een kleine attentie. Maar bovenal verrijkt het je leven. Interesse? Stuur ons een bericht. We hebben je nodig!